تحصیل در اتریش | راهنمای اعزام دانشجو به اتریش

اگر برای ادامه تحصیل به دنبال کشوری دارای آموزش آکادمیک درجه یک، سطح رفاه اجتماعی بسیار بالا، فرهنگ و طبیعت بی‌نظیر همراه با تحصیل رایگان، هستید: یکی از بهترین گزینه ها برای شما تحصیل در اتریش است. کشوری که ترکیبی منحصر به فرد از استاندارهای بالای آکادمیک و کیفیت بی نظیر زندگی را ارائه می‌دهد. اتریش  به دلیل اهمیت تاریخی و پیشرفت‌های معاصر خود مشهور است. و به مقصدی مطلوب برای دانشجویانی که به دنبال تعالی علمی هستند، تبدیل شده است

در این مقاله ابتدا دلایل و شرایط تحصیل در اتریش را بررسی می‌کنیم. و در ادامه راهنمای جامعی برای اعزام دانشجو به اتریش برای شما عزیزان ارائه کرده‌ایم.

Vienna University of Technology

راهنمای مطالعه :

چرا تحصیل در اتریش؟

استاندارهای بالای آکادمیک

اتریش دارای سیستم آموزشی قابل توجهی است. و در سطح بین المللی شناخته شده‌است. این کشور دارای چندین دانشگاه و مؤسسه تحقیقاتی معتبر است. این دانشگاه‌ها به طور مداوم در ارزیابی‌های جهانی رتبه های بالایی کسب می‌کنند. موسساتی مانند دانشگاه وین، دانشگاه اینسبروک و دانشگاه صنعتی وین طیف گسترده ای از برنامه ها را در رشته های مختلف ارائه می دهند. همچنین اطمینان حاصل می‌کنند که دانشجویان مسیر تحصیلی مناسب خود را پیدا کنند.

تحصیل رایگان

یکی از نکات بسیار مهمی که برای اعزام دانشجو به اتریش باید بدانید، رایگان بودن هزینه تحصیل در این کشور است!. برای تحصیل در اتریش مهم نیست درکدام دانشگاه دولتی این کشور و در چه مقطعی تحصیل کنید. شما ملزم به پرداخت شهریه نیستید!. تنها مبلغ ناچیز 726 یورو برای بیمه و خدمات دانشجویی در هر ترم پرداخت می‌کنید.

دوره‌های انگلیسی زبان

بسیاری از دانشگاه‌های اتریش دوره‌های آموزشی مختلفی به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. و همین امر تحصیل در اتریش را  به هدف بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

دانشجویان میتوانند در عین تحصیل به زبان انگلیسی، با زندگی در کشور اتریش به زبان آلمانی هم تسلط پیدا کنند.

کیفیت بالای زندگی

کیفیت بالای زندگی در اتریش، از جمله ویژگی‌هایی است که این کشور را به یک مقصد برجسته برای اعزام دانشجو تبدیل کرده است. با سیستم بهداشت عمومی عالی، تأمین اجتماعی کامل و قرار گیری در بالاترین رتبه های امنیت و آرامش در بین کشورهای جهان، اتریش یک محیط مناسب برای زندگی آرام و رضایت‌بخش فراهم کرده است. زیرا علاوه بر تأکید بر آموزش عالی، این کشور به ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان خود، پرداخته و بستری مناسب برای رشد شخصی و حرفه‌ای افراد  فراهم می‌سازد.

مراحل اعزام دانشجو به اتریش

انتخاب دوره تحصیلی و دانشگاه مناسب برای اعزام دانشجو به اتریش

اولین گام برای اعزام دانشجو به اتریش، انتخاب دوره تحصیلی و دانشگاه مورد نظرتان است. دانشگاه‌های اتریش به عنوان یکی از مهمترین مراکز تحصیل تخصصی در دنیا شناخته می‌شوند. و دوره‌های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌دهند.

چگونه دوره تحصیلی و دانشگاه مناسب را انتخاب کنم؟

به کدام حوزه تحصیلی علاقه دارید؟ چه مهارت‌هایی دارید؟  یا می‌خواهید به دست آورید؟ به چه حرفه‌ای علاقه‌مندید؟ این‌ها اولین سوالاتی است که برای شروع روند اعزام دانشجو به اتریش، باید از خودتان بپرسید.

پاسخ این سوالات تعیین کننده‌ی قدمهای بعدی شماست.

در مرحله دوم تحقیقاتی در مورد دانشگاه‌ها و دوره‌های تحصیلی در اتریش انجام دهید. به دنبال رشته هایی بگردید که بیشترین نزدیکی را به علایق و مهارت های شما دارند. این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است. پس عجله نکنید و با حوصله تمام رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف را بررسی کنید تا شانس بیشتری برای دریافت پذیرش و تحصیل در اتریش داشته باشید.

خدمات ما:مشاورین و متخصصین اخذ پذیرش موسسه تعالی اندیش راه دانش با استفاده از دیتا بیس جامع و کامل خود که حاصل سال‌ها تجربه در این حوزه است، به متقاضیان عزیز کمک می‌کنند تا در کوتاهترین زمان بهترین گزینه‌ها را اننخاب کنند. 

مطمئن شوید که دوره تحصیلی انتخابی و دانشگاه مورد نظرتان به چه زبانی تدریس می‌شوند. و شما برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته و دانشگاه مورد نظرتان نیاز به دریافت چه مدرک زبانی دارید.

برای تحصیل در اتریش به زبان آلمانی به مدرک A2 و رشته های انگلیسی زبان IELTS 6-7 یا TOEFL نمره 92 به بالا، نیاز خواهید داشت.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش در دوره تحصیلی و دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید. این شامل مدارک تحصیلی، رزومه، انگیزه نامه و … می‌شود.(در ادامه این مقاله لیست کامل مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و تحصیل در اتریش ذکر شده است.)

نکته مهم : در مواردی مانند داشتن مدرک کاردانی ( به دلیل عدم وجود مدرک مشابه در کشور اتریش ) مشاوره با کارشناسان امر اعزام دانشجو، قدمی ضروری است.

مهلت‌های ارسال درخواست پذیرش و تاریخ‌ آغاز ترم‌ها را چک کنید. و به موقع درخواست خود را ارسال کنید. داشتن تصور درست از ددلاین ها برای ساخت برنامه زمانی  واقعگرایانه و از دست ندادن فرصت ها، برای شما  الزامی است.

خدمات ما: یکی از خدمات مشاورین و متخصصین اخذ پذیرش در موسسه تعالی اندیش راه دانش همراهی شما تا انتخاب، بهتربن رشته‌ها و دانشگاه‌ها با توجه به شرایط و علاقمندی‌های شخص شما و با استفاده از دیتا بیس کامل موسسه از  رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، شرایط و مدارک لازم هر رشته و …  ،می‌باشد – شما می‌توانید یک جلسه کامل مشاوره رایگان با متخصصین ما داشته باشید.

تهیه مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اتریش

لیست مدارک اولیه مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از اتریش:

لازم به ذکر است: کلیه مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه گردد و تاییدات سفارت اتریش را اخذ کنند.

ارسال درخواست پذیرش تحصیل در اتریش (آنلاین و پستی)

ثبت درخواست اخذ پذیرش تحصیلی از اتریش به سه صورت انجام می‌گیرد. با توجه به قوانین دانشگاه مد نظر درخواست به همراه مدارک، یا به صورت آنلاین در پروفایل شخصی شما در سایت دانشگاه مقصد آپلود می شود و یا به صورت پستی به دانشگاه ارسال می‌گردد.  برای ثبت درخواست پذیرش از بعضی از دانشگاه‌های اتریش درخواست و مدارک، بخشی به صورت آنلاین و بخشی به صورت پستی می بایست ارسال شود.

اخذ ویزای تحصیلی

پس از دریافت پذیرش تحصیلی از اتریش، باید مراحل اخذ ویزای تحصیلی و مقدمات سفر به اتریش را آغاز کنید. وجود سفارت اتریش در ایران سبب شده که مراحل اخذ ویزای تحصیلی اتریش،  برای ایرانیان عزیز بسیار راحت تر از دیگر کشورهای اروپایی باشد و این کشور را به یکی از بهترین مقاصد اعزام دانشجو برای دانشجویان ایرانی تبدیل کرده است.

خدمات ما: اخذ ویزای تحصیلی از اتریش پس از اخذ پذیرش، روند متعارف و نسبتا راحتی دارد، موسسه تعالی اندیش راه دانش به تمام متقاضیان تحصیل در اتریش در کنار اخذ پذیرش تحصیلی ، مشاوره رایگان اخذ ویزای تحصیلی را نیز ارائه می دهد. اما در صورت تمایل دوستان عزیز مراحل اخذ ویزای تحصیلی اتریش به صورت کامل یا بخشهای جدا، توسط موسسه انجام می گیرد.

نگار دهقان
نگار دهقان

کارشناس دیجیتال مارکتینگ موسسه تعالی اندیش راه دانش