تصمیم در مورد تحصیل در خارج از کشور ممکن است در ابتدا ساده به نظر آید. پرسش های متعددی درباره تحصیل در خارج به ذهن میرسد،

با مطالعات انجام شده در مورد دانشجویانی که تمایل به تحصیل در فنلاند دارند، تردیدهایی در مورد اینکه آیا آنها آماده تحصیل در خارج از کشور هستند یا خیر وجود دارد. زیرا پیش از اتخاذ تصمیم برای رفتن به خارج از کشور، موارد زیادی باید در نظر گرفته شوند.

سوالاتی که قبل از تصمیم گیری برای تحصیل در خارج باید از خودتان بپرسید؟

 

آیا کشور یا شهری را که انتخاب کرده ام مناسب شرایط من می باشد؟

اگر قبلا هرگز به خارج از کشور سفر نکرده اید، شاید همه آن چیزی که در مورد یک کشور خارجی می دانید تحت تاثیر چیزهایی باشد که در فیلم ها دیده اید و یا در مجلات خوانده اید. اگر چه این یک شروع خوب است اما قبل از اینکه تصمیم خود را برای تحصیل در خارج از کشور نهایی کنید، باید درک عمیق تری از محل تحصیل جدید و کشور جدید پیدا کنید.

به عنوان مثال اتریش را در نظر بگیرید. اکثر مردم، اتریش را با سالنهای موسیقی و کنسرت های شگفت انگیز می شناسند. اما، مواردی فراتر از فرهنگ و مردم این کشور نیز وجود دارد. در هر کشور، سرعت زندگی، هنجارهای فرهنگی و یا غذاهای محلی می توانند به طور گسترده ای متفاوت باشند. بنابراین، قبل از ورود باید تحقیقات خود را کامل کنید تا از وقوع هر گونه موقعیت ناخوشایند که انتظارش را نداشتید، اجتناب کنید.

همچنین مهم است که هم علاقه مند و هم کنجکاو به کشف یک کشور یا شهر جدید باشید. این می تواند شامل زبان، فضای زندگی یا سنت های فرهنگی جدید باشد. اگر شما خود را به طور کامل غرق در مسائل مربوط به کشور جدید کنید که قصد تحصیل در اتریش دارید، مطمئنا تجربه آسان تر و خوشایندتری در انتظار شما خواهد بود.