در اقامت دائم به فرد اجازه داده می شود که در کشور مورد نظر، همانند کشور خودش به راحتی زندگی کند. از مهم ترین دغدغه های افرادی که در کشور های دیگر نظیر انگلستان، ایرلند و اتریش و… در حال تحصیل هستند، این است که آیا می توان بعد از تحصیل در آن کشور اقامت دائم داشت یا خیر. عموما افراد به دنبال راهی هستند که بتوانند با کمترین هزینه مطمئن ترین راه را انتخاب کنند. مهاجرین می توانند تا زمان اعتبار ویزای تحصیلی خود در این کشور اقامت داشته باشند. همچنین می توانند حداکثر تا 12 ماه پس از اخذ مدرک خود، از ویزای تحصیلی استفاده کنند و چنان چه این دوره را به خوبی گذرانده باشند می توانند ویزای خود را به انواع ویزا های دیگرتبدیل کرده ودر آن کشور به زندگی و فعالیت ادامه دهند. ویزای تحصیلی درایرلند شمالی (انگلیس) Tire 4 نامیده می شود که به دو دسته Child Tier4 و General Tier4تقسیم شده، که General برای افراد بالای 16 سال صادر می شود و child برای کودکان 4 تا 17 سال صادر می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که صرف تحصیل در اروپا اجازه اقامت درآن کشور را نخواهید داشت، بلکه باید پس از دریافت مدرک چند سال درآن کشور کار و فعالیت داشته باشید و مالیات پرداخت کنید وبعد از آن نسبت به اقامت دائم اقدام نمایید.

اقامت دائم در انگلیس

در ابتدای کار باید نسبت به دریافت ویزا (اجازه اقامت) اقدام کنید، که این ویزا بسته به نوع کاری که می خواهید بعد از تحصیل در انگلستان انجام دهید و یا مدت زمان اقامت تان متفاوت خواهد بود. عموما برای دریافت اقامت پس از تحصیل ازویزای Tire 2 استفاده می کنند، این ویزا به این گونه است که بعد از اخذ مدرک با یافتن کارفرمایی که دارای مدرک Tier 2 sponsor است و برای فرد شغلی را مد نظر دارد که به وسیله آن شغل ازاو حمایت می کند وبا اعتبار او ویزا را دریافت می کند، با در نظر گرفتن وضعیت کاری و شغلی شخص معمولا مهلت این ویزا 5 ساله می باشد.

برای تبدیل کردن نوع ویزای خود از ویزای Tire 4 ( ویزای تحصیلی ) به ویزای Tire 2 به حداقل یکی از مدارک زیر نیاز دارید:

(انواع دیگری از ویزا ها وجود دارند که قابل تبدیل به ویزای Tire 2 باشند که حتما لازم است در رابطه با همه آن ها تحقیق کرد )

دانشجویان دکترا باید بصورت تمام وقت و پیوسته به مدت 12 ماه تحصیل کرده باشند تا اجازه دریافت مدرک شان را داشته باشند.

چگونه برای اخذ ویزای Tire 2 باید اقدام کرد:

برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان واخذ این ویزا، می توان به صورت مستقیم اقدام کرد، که این امر مستلزم داشتن شرایط و مدارکی است، که شامل :

اسپانسر شیپ:

کارفرمای فرد باید مدارکی مبنی بر این که اسپانسر شیپ شخص است ارائه دهد.

حقوق:

حقوق دریافتی فرد منهای مالیات پرداختی باید حداقل تا نهایتا ۲۰۸۰۰ پوند برسد.

منابع مالی:

باید اثبات شود که حداقل مبلغ ۹۴۵ پوند به مدت ۹۰ روز به صورت منقطع در حساب بانکی فرد وجود دارد، هم چنین نیاز است شخص به کارفرمای خود ثابت کند به مدت حداقل یک ماه می تواند خود را از لحاظ مالی ساپورت کند.

دارا بودن مدرک زبان

برای دریافت ویزای پس از تحصیل در ایرلند شمالی یا انگلیس باید حتما از کشور بریتانیا خارج شوید تا بتوانید نوع ویزای تان را به Tire 2 تبدیل کنید.

ویزای Tire5 انگلستان را هم می توان برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان نیز استفاده کرد.

ویزای tire5 انگلیس

ویزای Tire5 به دو دسته قابل تقسیم می باشد :

1- ویزای Tire 5 از دسته طرح جوانان پویا

جوانان 18 تا 30 سال می توانند به مدت ۲ سال در خاک بریتانیا اقامت داشته باشند که متعلق به ملیت های ژاپن، تایوان، کانادا، هنگ کنگ، استرالیا، نیوزلند، مونوکو، جمهوری کره، و همچنین اتباع انگلیسی که خارج ازکشور بریتانیا اقامت دارند، می باشد.جهت دریافت این ویزا لازم نیست حتما در این کشور حضور داشته باشید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای tire5 ایرلند – انگلستان :

2- ویزای Tire 5 انگلستان ازدسته کارگر موقت

در این نوع از ویزا شما می توانید به عنوان کارگر موقت به مدت ۱۲ الی ۲۴ ماه در کشور بریتانیا بمانید و فعالیت کنید که البته این مدت زمان بسته به طرح و برنامه ای دارد که می خواهید در جهت آن فعالیت داشته باشید، یا همچنین بسته به زمان نامۀ تائیدیه ی دریافتی از سوی کارفرمای خود دارد.

ویزای Tire5 انگلستان را هم می توان برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان نیز استفاده کرد.

مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای اقامت پس از تحصیل در انگلستان یا ایرلند شمالی

ثبت نام

از طریق ثبت نام در یک کسب و کار.

هزینه های شخصی اقامت در انگلستان یا ایرلند

حداقل ۳۳۱۰ پوند باید در حساب شخصی فرد باشد.

سرمایه اولیه

فرد باید حداقل ۵۰۰۰۰ و یا ۲۰۰۰۰۰ پوند در حساب خود پول داشته باشد.

مدارک نشان دهنده سطح زبان

باید درآزمون معتبر انگلیسی شرکت نماید و یا اینکه دارای مدرک دانشگاهی زبان باشد.

اقامت دائم در انگلستان

نکات مهم اقامت دائم در انگلستان و ایرلند شمالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *