ضرورت نوشتن رزومه تخصصی یا cv

 

یکی از مهم ترین قسمت ها و مراحل اپلای، نوشتن رزومه تخصصی می باشد . زمانی که برای پذیرش دانشگاه های خارج از کشور اقدام می کنید داشتن یک رزومه تخصصی خوب ضروری می باشد. همان طور که گفته شد از مهم ترین مراحل اپلای ، نوشتن رزومه تخصصی خوب است، به همین دلیل توصیه می شود برای داشتن رزومه تخصصی معتبر از افرادی که در این زمینه مهارت دارند کمک بگیرید.

موسسه اعزام دانشجوی تعالی اندیش راه دانش با داشتن متخصصان با تجربه می تواند شما را در نوشتن رزومه ی تحصیلی معتبر یاری دهد. شما می توانید نسبت به برقراری ارتباط با موسسه تعالی اندیش راه دانش از طریق واتساپ و یا تماس اقدام کنید.

رزومه تحصیلی

تعریف رزومه

رزومه  (resume) کلمه‌ای فرانسوی است که به طور خلاصه به آن cv گفته می شود. cv مخفف ‌کلمه curriculum vitae می باشد. در حقیقت رزومه به معنای برنامه تخصصی، زندگی یا شغلی فرد است و بیان کننده سوابق تخصصی و کاری او از ابتدا می باشد.

تفاوت رزومه تخصصی و رزومه شغلی

رزومه‎ ی تحصیلی و رزومه شغلی با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند و این اشتباه است که برخی این دو را با یکدیگر اشتباه می گیرند.

رزومه ی تخصصی به معنی برنامه‌ی تخصصی، زندگی یا شغلی فرد است و سوابق تخصصی و کاری فرد تجربیات و مهارت‎های او را برای از دست ندادن فرصت ها به عنوان دانشجو به دیگران نشان می دهد.

رزومه شغلی خلاصه ای کوتاه از از سوابق استخدام ، تحصیلات و سایر اطلاعات متقاضی کار، در گذشته اش است. اصطلاح رزومه در درجه اول در آمریکا استفاده می شود ، جایی که به جای اصطلاحات لاتین curriculum vitae یا CV جای گرفته است.

یک رزومهی تخصصی معتبر باید قابلیت‌ها و توانمندی‌ها‌ و مهارت های فرد را در زمینه های تحقیقاتی و تخصصی به طور کاملا شفاف بیان ‌کند؛ در صورتی که در رزومه شغلی تجربه عملی و مهارت وسابقه کاری فرد بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. در نتیجه نوع ادبیات نوشتاری و نحوه برخورد با رزومه شغلی نسبت به رزومه تخصصی متفاوت است.

cv

رزومه ی تخصصی باید شامل چه چیز هایی باشد؟

این نکته را در نوشتن رزومه ی تحصیلی در نظر داشته باشید که هرگونه اطلاعات اضافی که فکر می کنید ممکن است برای شما کمک کننده باشد را بهتر است در رزومه خود قید کنید و در نهایت توصیه ما به شما این است که برای ارسال درخواست تحصیل در خارج و برای در نوشتن رزومه تخصصی از افرادی که در این زمینه تجربه کافی را دارند کمک بگیرید که بهترین رزومه را آماده و ارسال کنید.

رزومه تخصصی

اطلاعاتی که در هنگام نوشتن رزومه تحصیلی باید در بخش سابقه تخصصی فرد آورده شود:

همان طور که گفته شد تمامی اطلاعات تخصصی و مدارک تخصصی خود را به تربیب از آخرین مدرکی که دریافت کرده اید، ذکر می کنید. نوشتن اطلاعات زیر هم ضروری است:

در صورتی که به نوشتن رزومه ی تحصیلی نیاز پیدا کردید می توانید از تجربیات متخصصین مجموعه تعالی اندیش راه دانش کمک های لازم را دریافت کنید. از طریق واتساپ با ما در تماس باشید.