اداره اقامت دانشجویی در اتریش و فنلاند

اداره اقامت دانشجویی در اتریش و فنلاند

تحصیل در اتریش | تحصیل در فنلاند | جزء پر طرفدار ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شمار می آید. که دانشجویان زیادی در سراسر جهان برای کارهای مهاجرت و تحصیل خود در این دو کشور به اداره اقامت دانشجویی مراجعه می کنند. این دو کشور شرایط خوبی برای ادامه تحصیل دارند و عوامل چون رفاه و کیفیت زندگی بالا، فرهنگ غنی، برخورداری از کیفیت آموزشی بالا بر تقاضا برای اقامت در این دو کشور افزوده است.

اداره اقامت دانشجویی در هر کدام از این کشورها مسئولیت بررسی مدارک و پذیرش دانشجویان را بر عهده دارد و بر حسب نوع ویزا اقامت و مدت اقامت آن ها را مشخص می کند.

اخذ ویزا دانشجویی از اداره اقامت دانشجویی در اتریش و فنلاند

تحصیلات برتر در موسسات و دانشگاه های خارج از کشور آرزوی هر دانشجویی است. ممکن است اقدام برای مهاجرت تحصیلی تا حدودی برای بیشتر افراد یک دغدغه محسوب شود و نتوانند شرایط لازم برای مهاجرت و اقامت در کشور مقصد را فراهم کنند. اداره اقامت دانشجویی یکی از مراکزی است که برای رفاه حال متقاضیان ویزا راه اندازی شده است و مدارک و شرایط اقامت دانشجویان را تعیین می کند.

اینکه چه کشوری بیشترین متقاضی برای مهاجرت را دارد یک موضوع جداست و عوامل زیادی در آن دخیل هستند اما همه ما می دانیم که کشورهای فنلاند و اتریش جزء مقاصد پرطرفدار دانشجویان است که در سراسر جهان متقاضی ادامه تحصیل در این دو کشور حوزه شینگن هستند.

به طور کلی اقامت دانشجویی برای متقاضیان تحصیل در کشور فنلاند و اتریش صادر می شود. هر چند که اقامت یک پروسه ی طولانی و زمان بر است و قبل از آن حتما باید مراحل کامل پذیرش و اخذ ویزا را طی کرده باشد و پس از آن به فکر اقامت موقت یا دائم باشد.

در اداره اقامت هر کشوری معمولا قوانین و مقررات خاصی برای مهاجرت تعیین شده است و الزامات و مدارکی که هر کشور اخذ می کند قطعا با کشورهای دیگر تا حدودی متفاوت است اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقریبا شرایط اقامت و مهاجرت مشابهی دارند.

الزامات لازم برای اخذ اقامت دانشجویی در اداره اقامت

در اداره اقامت دانشجویی اتریش و فنلاند برای مهاجرت الزامات و قوانین مشخصی تعیین شده است. متقاضی در درجه اول باید در سایت کنسولگری کشور اتریش یا فنلاند درخواست ویزای دانشجویی کند. دانشگاه های این کشور در رشته ها و مقاطع مختلفی هر ساله تعداد مشخصی دانشجو از کشورهای دیگر پذیرش می کنند و شما پس از ثبت مدارک خود در دانشگاه مربوطه منتظر جواب آن خواهید شد و در صورت مثبت شدن جواب پذیرش دانشجو می تواند درخواست ویزای خود را ثبت کند.

ویزای دانشجویی از طرف دولت اتریش و فنلاند صادر می شود و به دانشجویان بین المللی امکان اقامت در مدت زمان تحصیل را خواهد داد. اگر دانشجو بخواهد از اداره مربوطه اقامت خود را دائم کند حتما باید بعد از کار شغل مناسبی پیدا کند.

اهمیت اداره اقامت دانشجویی در اتریش و فنلاند

قطعا هر دانشجویی پس از اخذ ویزا برای کارهای اقامت باید به اداره اقامت دانشجویی در اتریش و فنلاند مراجعه کند تا مدارک مورد نیاز برای اقامت را فراهم کند. متقاضی می تواند بسته به مقطع تحصیلی و مدت زمان تحصیلش در این اداره درخواست اقامت موقت کند.
از آنجا که صدور ویزای تحصیلی یکی از وظایف اصلی اداره مهاجرت است پس لازم است که قوانین مهاجرتی مختص هر دو کشور اتریش و فنلاند کاملا از طرف متقاضی رعایت شود و تمام مدارک و اسناد لازم را تحویل دهد.

مدارک مورد نیاز اقامت دانشجویی در اتریش و فنلاند

مهمترین مدارکی که عمومی هستند و اداره اقامت از متقاضی تقاضا می کند شامل موارد زیر است این مدارک برای تمام ویزاهای دانشجویی ثابت هستند.

گذرنامه

در تمام کشورهای جهان برای ورود و خروج از یک کشور به پاسپورت نیاز خواهید داشت. گذرنامه دانشجو برای اقامت باید اعتبار لازم را داشته باشد به طور مثال اگر متقاضی دو سال زمان تحصیل دارد باید گذرنامه بیشتر از دو سال اعتبار داشته باشد‌. اداره اقامت از متقاضی گذرنامه ای را قبول خواهد کرد که دو برگ خالی داشته باشد.

پذیرش تحصیلی

اقامت دانشجویی در اتریش و فنلاند به خودی خود امکان پذیر نیست و فرد باید ابتدا مشخص کند در چه مقطعی و در چه دانشگاهی قصد ادامه تحصیل دارد سپس در وب سایت رسمی این دانشگاه درخواست خود را با تمام اطلاعات مربوطه ثبت کند. اگر دانشگاه درخواست متقاضی را تایید نماید از اداره اقامت با فرد تماس گرفته می شود.

گواهی ضمانت و پشتیبان مالی

اداره اقامت از متقاضی مدارک مختلفی را طلب می کند و این مدارک بر طبق ضوابط و شرایط هر اداره متفاوت است. مسئولان اداره های اقامت معمولا شرایط اختصاصی ویژه ای برای این گونه اقامت‌ها تعیین می کنند‌. از آنجا که ضوابط و شرایط مسئولان مهاجرت ممکن است متفاوت باشد پس لازم است مسئولان اداره مهاجرت شرایط لازم را تعیین کنند.

گواهی زبان

یکی از مهمترین مدارکی که برای اداره اقامت دانشجویی در اتریش و فنلاند مهم است مدارک زبان است برای هر مقطع تحصیلی یک سطح مشخصی از زبان لازم است. تحصیل و زندگی نیاز به یادگیری زبان کشور مقصد است و بدون یادگیری نمی توان نیازهای ابتدایی خود را رفع کرد. اداره اقامت مشخص می کند که برای هر رشته و هر مقطعی شما باید چه مدرکی داشته باشید.

در شرایط فعلی برخی از کشورها گواهی پزشکی را هم به مدارک اخذ ویزا افزوده اند و اداره اقامت از متقاضی یک سری آزمایش های بخصوص را می خواهد. به طور کلی تمام مراحل و فرم های لازم برای اقامت دانشجویان توسط اداره اقامت صادر می شوند و این اداره است که صلاحیت اقامت دانشجو را تایید یا رد می کند.

البته تمام مدارک اقامت به این چند مورد خلاصه نمی شود و فرد باید مدارک دیگری از قبیل شناسنامه با ترجمه رسمی و کپی، فرم درخواست ویزا، رزومه و سوابق شغلی (در صورت داشتن سابقه کاری)، دو قطعه عکس رنگی، زندگی‌نامه، گواهی ترجمه شده دوران متوسطه، گواهی ترجمه شده پیش دانشگاهی، گواهی ترجمه شده پایان دوره کارشناسی، گواهی ترجمه شده پایان دوره کارشناسی ارشد به اداره اقامت تحویل دهد.

در این بین ممکن است سوالات دیگری خارج از موضوع ویزا و مهاجرت ذهن شما را درگیر کند و یا اینکه بخواهید از زیر و بم مطلع شوید بهتر است در این شرایط به سایت تعالی اندیش راه دانش مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی را آنجا دریافت کنید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

Call Now Buttonمشاوره رایگان