خوابگاه دانشجویی در اتریش و فنلاند

خوابگاه دانشجویی در اتریش و فنلاند

 

تحصیل در اتریش | تحصیل در فنلاند | تعالی اندیش راه دانش : دانشجویانی که برای تحصیل در اتریش و فنلاند پذیرفته شده اند ممکن است نگرانی هایی در خصوص تهیه خوابگاه دانشجویی در این دو کشور داشته باشند‌ و این موضوع اهمیت بسیاری دارد و باید حتما قبل از شروع تحصیل مکان سکونت دانشجو تامین شود و دغدغه ای از بابت این موضوع نداشته باشد‌.

امروزه بیشتر متقاضیان تحصیل در کشورهای خارجه با دغدغه مسکن مواجه هستند. بعضی از کشورها برای دانشجویان ارائه خوابگاه دانشجویی را تسهیل کرده اند که با پرداخت هزینه های ناچیزی در این مراکز سکونت می کنند.

قطعا دغدغه ی مهم برای تهیه و رزرو خوابگاه دانشجویی هزینه های زندگی است که بخش مهمی از این هزینه ها مختص هزینه خوابگاه یا اجاره خانه است. در کشور فنلاند و اتریش رزرو خوابگاه جزء مهمترین شرایط برای دریافت ویزا می باشد.

از آنجا که شرایط تحصیل و زندگی در این دو کشور اروپایی خوب است متقاضیان در سراسر دنیا تمایل زیادی بخ ادامه در دانشگاه های این کشور را دارند و پس از درخواست پذیرش در دانشگاه مورد نظر منتظر جواب خواهند ماند اگر دانشگاه با پذیرش دانشجو در رشته درخواستی موافقت کند در این صورت متقاضی حتما در درجه ی اول باید به فکر اجاره خوابگاه یا آپارتمان باشد تا با ویزای او موافقت شود.

دانشجو برای رزرو ویزا و آپارتمان در این دو کشور می تواند برگه پذیرش از دانشگاه مربوطه را ارائه کند تا بتواند قانونا خوابگاه را اجاره کند.

درباره خوابگاه دانشجویی در اتریش و فنلاند

زمانی که تصمیم به ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور اتریش و فنلاند را در سر می پرورانید قطعا باید به فکر خوابگاه دانشجویی هم باشید. در این دو کشور شرایط خوابگاه ها تقریبا یکسان است و انواع آن ها شامل مهمان‌خانه‌ها، پانسیون‌ها، آپارتمان مشترک(WG) و خوابگاه های بخصوص دانشجویی هستند.

هر کدام از این مکان ها شرایط و امکانات متفاوتی دارند که قبل از تایید نهایی باید کاملا آن ها را بررسی کنید و با شرایط خود تطبیق دهید. به طور مثال یکی از شرایط اصلی محل قرار گیری خوابگاه می باشد که بهتر است با محل دانشگاه فاصله چندانی نداشته باشد تا رفت و آمد دانشجو با سهولت انجام شود‌.

شرایط خوابگاه دانشجویی در اتریش و فنلاند

با قبول شدن در دانشگاه های کشور اتریش و فنلاند نوبت به رزرو خوابگاه دانشجویی می رسد بهتر است از این بابت نگران نباشید چون این دو کشور برای رفاه حال دانشجویان گزینه های خوبی را برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته است. در این دو کشور خوابگاه پردیسی وجود ندارد و دانشجو می بایست خود به فکر رزرو و اجاره خوابگاه باشد و یا اینکه منزل خصوصی زندگی کند.

از آنجا که این دو کشور گزینه های زیادی را در اختیار دانشجو قرار داده اند پس به راحتی می توانند با توجه به شرایط خود مکان مناسبی را در اجاره کنند. پس لازم است بدانید که هیچ دانشگاهی در این دو کشور سوییت یا اتاقی را به صورت خودکار برای دانشجو رزرو نمی کند.

اگر مکان مناسبی را از طریق سایت مرتبط با اجازه منزل بتوانید پیدا کنید برای اجاره قانونی آن نیاز به عقد قرارداد دارید که برای عقد باید تاییدیه ثبت از دانشگاه کشور اتریش و فنلاند را ارائه دهید‌. قبل از اینکه برای اجاره آپارتمان در سایت های مرتبط جستجو کنید حتما از واگذاری و یا عدم واگذاری خوابگاه توسط دانشگاه اطمینان حاصل کنید و سپس تمام امکانات رفاهی و آسایشی و مسافت دانشگاه با خوابگاه مربوطه را کاملا رصد کنید.

نحوه اجاره خوابگاه دانشجویی در اتریش و فنلاند

یکی از مقاصد تحصیلی محبوب برای بیشتر افراد چه در ایران و چه در خارج از ایران کشور اتریش و فنلاند می باشد. بعد از پذیرش در دانشگاه و ماندن در این کشورها باید به فکر تهیه مسکن باشید.

خوابگاه دانشجویی در این کشورها با شرایط متفاوتی همراه است و متقاضی یا باید از سازمان های مسکن دانشجویی و یا از طریق مسکن های خصوصی مکان مورد نظر خود را پیدا کند که هر کدام شرایط و هزینه های متفاوتی دارند. قطعا مسکن های خصوصی با امکانات پیشرفته تر اجاره داده می شوند و مبلغ اجاره آن ها تا حدودی بالاتر است.

هر دانشجو می تواند در وب سایت های رسمی این کشور به دنبال خوابگاه مناسب بگردد و پس از پیدا کردن اتاق یا سوئیت مناسب فرم های مربوط به آن را تکمیل و ارسال کند. به طور کلی آپارتمان های دانشجویی که جهت خوابگاه در نظر گرفته می شود بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند و تمام امکانات لازم را دارا هستند.

به طور کلی با شروع سال تحصیلی و تقاضای زیاد برای رزرو خوابگاه ممکن است با کمبود خوابگاه مواجه شوید و مجبور شوید از مسکن خصوصی با هزینه های چند برابری استفاده کنید پس در این گونه شرایط همیشه قبل از شروع سال نسبت به رزرو محیط مناسب اقدام کنید.

انواع خوابگاه های دانشجویی در این دو کشور

برای اجاره خوابگاه دانشجویی در کشور اتریش و فنلاند شما چند گزینه رایج را پیش رو دارید و بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید می توانید یک مورد را اجاره کنید. این مسکن ها در فرم ها و شکل های آپارتمان مشترک، استودیو آپارتمان، آپارتمان گروهی و آپارتمان خانوادگی وجود دارد.

آپارتمان مشترک

این محل بهترین مکان برای دانشجویان مجرد می باشد که تعداد آن ها بین دو تا ۴ نفر باشد. در این خوابگاه ها به تعداد دانشجویان اتاق وجود دارد اما آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترکی دارند.

استودیو آپارتمان

برای دانشجویان مجرد که می توانند هزینه بیشتری پرداخت کنند و از لحاظ مالی مشکلی ندارند استودیو آپارتمان بهترین گزینه است که تنها ایراد آن کمیاب بودن آن است.

آپارتمان گروهی

در برخی از موارد می توانید با چندین دوست صمیمی یک آپارتمان اجاره کنید و به صورت گروهی زندگی کنید این آپارتمان ها علاوه بر داشتن اتاق های انفرادی یک هال مشترک هم هستند که از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

آپارتمان خانوادگی

بهترین گزینه برای افرادی که می خواهند به صورت خانوادگی مکانی را برای سکونت اجاره کنند این نوع آپارتمان ها می باشد که معمولا دارای 2 تا 3 اتاق و یک آشپزخانه هستند. افراد متاهل و خانواده هایی که تنها یک فرزند دارند می توانند با هزینه ی کمتری در این آپارتمان ها سکونت کنند و چون در اطراف این مکان ها کودکستان و زمین بازی طراحی می شود سرگرمی مناسبی برای کودکان است.

در پایان لازم است که بگوییم تمامی این مکان ها تحت نظارت و کنترل دولت اتریش و فنلاند هستند و کاملا از لحاظ فرهنگی، ورزشی و از همه مهمتر امنیتی به آنها توجه می شود. اگر همچنان نیاز به اطلاعات کاملتر و دقیق تری داشتید می توانید به سایت تعالی اندیش راه دانش مراجعه کنید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

Call Now Buttonمشاوره رایگان