دبیرستان در اتریش و فنلاند

دبیرستان در اتریش و فنلاند

تحصیل در دوره دبیرستان در اتریش و فنلاند آرزوی هر دانش آموزی است. سالانه پدرو مادرهای زیادی به دنبال کشوری امن و برخوردار از یک سیستم آموزشی عالی برای تحصیل فرزند خود در مقطع دبیرستان می باشند. این دو کشور مقصد رویایی اغلب این پدر مادرها و فرزندان آن ها است.

شناخت کلی از کشور اتریش

کشور اتریش از لحاظ جغرافیایی در اروپای مرکزی واقع شده است. این کشور یکی از پیشرفته ترین و صنعتی ترین کشورهای جهان است. علاوه بر ویژگی هایی که ذکر شد. این کشور از قابلیت های دیگری مانند امنیت و ثبات در سیستم آموزشی عالی و بین المللی. سیستم بهداشتی فوق العاده و دارا بود سطح بالایی از استانداردهای زندگی برخوردار است. این کشور سرزمینی است که به مهد هنر و فرهنگ و موسیقی در دنیا شناخته شده است.

نحوه تحصیل دوره دبیرستان در اتریش

تحصیل دوره دبیرستان در اتریش کاملا رایگان است. علاوه بر این تحصیل در دوره های ابتدایی و راهنمایی هم به صورت رایگان می باشند. این قانون تنها برای دبیرستان ها و مدارس دولتی وضع شده است. در صورتی که افراد بخواهند در دبیرستان های خصوصی این کشور تحصیل کنند باید سالانه مبلغی در حدود ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو هزینه کنند. تدریس در مدارس دولتی این کشور به زبان آلمانی می باشد.

شرایط تحصیلی مدارس خصوصی یا شبانه روزی دبیرستان در اتریش

شرایط ثبت نام مدارس غیر دولتی و شبانه روزی در اتریش کمی متفاوت تر از شرایط تحصیل در مدارس دولتی این کشور است. این گونه مدارس دارای شرایط خاصی هستند از جمله پرداخت شهریه. پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی. داشتن قیم و سرپرست قانونی که از الزامات ثبت نام می باشد.

لازم به ذکر است شرایط بورسیه کردن افراد زیر ۱۸ سال در مدارس خصوصی امکان پذیر است به شرطی که افراد واجد شرایط باشند؛ یعنی بتوانند در آزمون ها بالاترین نمره را کسب کنند.

مزایای تحصیل دبیرستان در اتریش

تحصیل در دوره دبیرستان در این کشور دارای مزایای متعددی است.

۱: از آن جا که این کشور از یک سیستم آموزشی عالی و با کیفیت برخوردار است. با تحصیل در مدارس این کشور می توان شرایط لازم برای ورود به دانشگاه های آن را هم برای خود فراهم کرد.

۲: همچنین افراد می توانند با تحصیل در مدارس اتریش امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های آن را کسب کنند. از جمله تحصیل رایگان در دانشگاه های برتر علوم پزشکی.

۳: با درنظر گرفتن وضعیت اقتصادی و پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور امکان جذب فارغ التحصیلان در بازار کار این کشور بسیار بالا است.

شرایط تحصیل در دوره دبیرستان در فنلاند

دوره دبیرستان در فنلاند یکی از باارزش ترین دوره های علمی و تحصیلی افرادی است که در این کشور تحصیل کرده اند؛ زیرا یکی از عالی ترین و بهترین سیستم های آموزشی در کل اروپا در این کشور وجود دارد. در این کشور به سختی می توان به شغل معلمی دست یافت زیرا دولت این کشور معتقد است که باید معلمین از دانش بسیار بالایی برای آموزش دانش آموزان برخوردار باشند.

دانش آموزان در کشور سالانه امتحانات کمی را پشت سر خواهند گذاشت. همچنین دروس تئوری بسیار کمی به دانش آموزان تدریس خواهد شد. گذراندن دوره دبیرستان سه سال طول خواهد کشید. در پایان این دوره سه ساله از دانش آموزان آزمونی جامع گرفته خواهد شد. در صورتی که هر دانش آموزی بتواند نمره قابل قبولی را در آزمون کسب کند به دانشگاه های این کشور راه خواهد یافت.

دروس قابل تدریس دوره دبیرستان در فنلاند

هدف نظام آموزشی دوره دبیرستان در فنلاند تربیت و آموزش دانش آموزانی است که بعد از پایان دوره دبیرستان توانایی پذیرش در دانشگاه های این کشور را داشته باشند. بر این اساس در دبیرستان های این کشور دروسی تدریس خواهد شد که روند پذیرش دانش آموز را در بهترین دانشگاه ها امکان پذیر کند.

مهم ترین دروس تدریس شده دوره دبیرستان در فنلاند

۱: علوم
۲: ریاضی
۳: روانشناسی
۴: موسیقی
۵: هنر
۶: تدریس زبان فنلاندی
۷: تدریس زبان سوئدی
۸: تدریس جغرافیا
۹: تدریس تاریخ

هزینه تحصیل دوره دبیرستان در فنلاند

هزینه تحصیل دوره دبیرستان در فنلاند به نوع شهر و مدرسه ای که فرد ثبت نام کرده است متفاوت است ولی به طور کلی هزینه ای برابر با ۱۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ یورو در سال باید برای تحصیل در دبیرستان در نظر گرفته شود. همچنین دانش آموزان می توانند از بورسیه تحصیلی هم استفاده کنند. بهترین گزینه برای تحصیل افراد ثبت نام در دبیرستان و مدارس بین المللی است؛

زیرا شرایط در این مدارس برای همه یکسان می باشد؛ مثلا همه دانش آموزان در ماه های اول برای یادگیری زبان فنلاندی دچار مشکل خواهند بود و همه در یک سطح می باشند.

شرایط سنی تـحـصیـلـی در کـشـور فنـلانـد

کشور فنلاند یکی از با ثبات ترین نظام های آموزشی دنیا را دارا است. دولت این کشور از لحاظ آموزشی هیچ فرقی میان دانش آموزان نخواهد گذاشت. برای مثال مواردی مانند دین و مذهب و نژاد به هیچ عنوان ملاک تحصیل نخواهد بود. افراد ۶ ساله برای اولین بار در مدرسه ثبت نام خواهند شد و تا پایان دوره شش ساله اول تحصیل یک معلم ثابت به آن ها آموزش خواهد داد.

تحصیل در این کشور اجباری است. این دوره اجباری زمانی به پایان خواهد رسید که دانش آموز آزمون جامع را هم با موفقیت به پایان رسانده باشد. بعد از اتمام این دوره افراد وارد دبیرستان خواهند شد؛ و نکته خوشحال کننده این است که تحصیل در دبیرستان کاملا رایگان است. تنها هزینه ای که والدین پرداخت خواهند کرد. هزینه بابت لوازم التحریر است.

بورسیه تـحـصیـلی در فـنـلـانـد

بورسیه در تمام دنیا مختص دوره دانشگاه و از کارشناسی به بالا است؛ اما در کشور فنلاند بورسیه تحصیلی از دبیرستان شروع خواهد شد. نکته قابل توجه در همین رابطه این است که از همان ابتدای ورود دانش آموز به دبیرستان بورسیه ای به او تعلق نمی گیرد. بلکه دانش آموزان برتری که بالاترین نمرات را کسب کنند می توانند بورسیه شوند.

برای انتخاب بهترین کشور اروپایی با شرایط عالی آموزشی در جهت تحصیل در دبیرستان می توانید از مشاورین مجرب موسسه تعالی اندیش راه دانش کمک بخواهید. مشاوران ما بصورت آنلاین آماده ارائه هرگونه اطلاعاتی در زمینه مهاجرت برای تحصیل خواهند بود.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

Call Now Buttonمشاوره رایگان