شرایط ویزای اتریش و فنلاند

شرایط ویزای اتریش و فنلاند

 

ویزای تحصیلی فنلاند | ویزای تحصیلی اتریش | تعالی اندیش راه دانش : اگر به دنبال گرفتن شرایط ویزای برای دو کشور اتریش و فنلاند هستید حتما سوالات و دغدغه هایی در این خصوص خواهید داشت. کشور اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که چندین سال به عنوان بهترین کشور جهان برای زندگی معرفی شد. از لحاظ اقتصادی نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد و زبان آن آلمانی است. کشور فنلاند هم که جزء کشورهای عضو شینگن می باشد وضعیتی مشابه دارد.

به طور کلی کشورهای عضو شنگن سیاست اخذ ویزای مشابهی دارند. پس اگر شما بخواهید با اهداف سفر، تحصیل، سرمایه گذاری و … به این دو کشور اروپایی سفر کنید لازم است که شرایط ویزا را داشته باشید چون این نوع ویزاها به نحوی است که با اخذ آن می توانید بدون محدودیت به کشورهای عضو شینگن رفت و آمد کنید‌.

انواع ویزای اتریش و فنلاند

به طور کلی شرایط اعطای ویزا برای تمام کشورهای عضو شینگن از جمله اتریش و فنلاند یکسان است. انواع ویزاهای رایج برای گرفتن اقامت این کشورها ویزای کار، تحصیل، ازدواج، سرمایه گذاری می باشد. از لحاظ دسته بندی ویزا ها به چهار دسته A وBو C و D دسته بندی می شوند.

ویزای اتریش و فنلاند نوع A:

اگر ویزای فرد از نوع A صادر شود به این معنی است که فرد می تواند حمل و نقل هوایی از طریق حوزه شنگن را داشته باشد.

ویزا از نوع B

افرادی که قصد مسافرت در کشورهای عضو حوزه شینگن را دارند باید این نوع ویزا را دریافت کنند. اگر فرد بخواهد برای رسیدن به مقصد از چندین کشور اروپایی عبور کند باید از این نوع ویزا استفاده کند. معمولا ویزای نوع بی کوتاه مدت و کمتر از یک هفته صادر می شود و یکی از ویزاهایی می باشد که در مرز صادر می شود و به آن ویزای کوتاه مدت هم گفته می شود‌.

ویزا از نوع C

اگر فرد بخواهد برای مدت معینی در یکی از کشورهای اتریش یا فنلاند بماند باید ویزای نوع C را بگیرد. مدت زمان این ویزا حداکثر سه ماه است و در طول این سه ماه فرد می تواند در کشور مربوطه اقامت داشته باشد. این ویزا در انواع یک ساله، دو ساله، و ۵ ساله وجود دارد و در دو دسته کلی قرار دارد.

دسته اول SINGLE ENTRY VISA (یک ورودی)

اگر فرد این نوع وی ا دریافت کند فقط می تواند یک بار ورود داشته باشد و اگر فرد قبل از به پایان رسیدن مدت ویزا از آن کشور خارج شود دیگر امکان ورود مجدد را در هیچ شرایطی نخواهد داشت.

MULTIPLE ENTRY VISA (چند ورودی)

اما در دسته دوم فرد می تواند هر چند بار که بخوا۶د ورود و خروج داشته باشد و با داشتن این نوع رفت و آمد آزادی در مدت زمان ویزا خواهد داشت.

ویزا نوع D

اگر فرد بخواهد با هدف تحصیل و کار مهاجرت کند بهتر است از ویزای نوع D استفاده کند مدت زمان این وی ای بیشتر از سه ماه است و بلند مدت است و بعد از اتمام اگر بخواهید همچنان در این کشورها بمانید باید درخواست اقامت دهید و اگر باز متقاضی ویزای شنگن باشید باید حتما سه ماه از محدوده شنگن خارج شوید و سپس دوباره درخواست خود را ثبت نمایید در موارد استثنایی و ویژه فرد می تواند حداکثر تا یکسال ویزای شنگن داشته باشد. اگر فرد برای یکی از کشورهای حوزه شینگن درخواست خود را ثبت نماید می تواند در کل حوزه بدون محدودیت تردد داشته باشد.

نحوه دریافت ویزای اتریش و فنلاند

به طور کلی هر کدام از انواع ویزای اتریش و فنلاند دارای شرایط خاص و ویژه ای می باشد و مدارک و مدت زمان هر کدام محدود و تعیین شده است در زیر با شرایط انواع ویزاهای قابل درخواست برای این دو کشور حوزه شینگن بیشتر آشنا می شویم.

شرایط ویزای توریستی اتریش و فنلاند

اگر با هدف سفر و گردش می خواهید وارد دو کشور اتریش و فنلاند شوید می توانید درخواست خود را تحت عنوان ویزای توریستی در امور اداری سفارت ها ثبت نمایید و یا از کارگزاری های که سفارت ها تعیین کرده اند می توانید درخواست وی ای پی کوتاه مدت خود را ثبت نمایید. از شرایط اصلی این ویزا تمکن مالی است و متقاضی اجازه اقامت در کشور مربوطه را دارد. ویزاهای دیگر نظیر تجاری، فرهنگی، ورزشی و … نیز در دسته ویزاهای کوتاه مدت هستند.

ویزای تحصیلی

علاقمند به تحصیل در کشور اتریش و فنلاند می تواند با داشتن شرایط لازم در یکی از دانشگاه های معتبر این دو کشور ثبت نام کنند و در صورت موافقت نسبت به اخذ وی ا شرایط لازم را مهیا کنند. هر مقطع تحصیلی نیاز به شرایط خاص و مدارک خاصی دارد. فرد باید برای هر مقطع در سطح بخصوصی زبان بداند.

ویزای کاری اتریش و فنلاند

دریافت این نوع ویزا به دو صورت است پیشنهاد شغلی و جستجوی کار پیشنهاد شغلی یا جاب آفر برای افرادی است که در کشور مربوطه پیشنهاد شغل دارند.

از شرایط این نوع ویزا این است که کارفرما در مدت زمان بخصوصی نتوانسته باشد در کشور خود نیروی مورد نیاز را جذب کند و بعد شرایط و نیروی مورد نیاز را پیشنهاد داده است و اگر متقاضی از ۹۰ امتیاز ۵۵ امتیاز کسب کند به او اقامت دو ساله داده می شود. این امتیازها بر حسب مدارک و شرایط فرد مانند سطح زبان، سطح تمکن مالی، سطح سواد و تحصیلات، سن و … تعیین می شود.

در ویزای جستجوی کار متقاضی می تواند حدود ۶ ماه در این کشورها به دنبال کار بگردد اگر کار مورد نظر خود را پیدا کند می تواند مدت زمان ویزا را تمدید کند و اگر در بین پارامترهای زبان، سن و تحصیلات جمعا بتوانند از ۱۰۰نمره ۷۰ نمره کسب کنند می توانند مدارک خود را ارسال کنند و در صورت موافقت اداره کار می توانند برای جستجوی کار اقدام کنند.

ویزای درمانی

از شرایط ویزای اتریش و فنلاند ارائه مدارکی است دال بر اینکه بیمارستان فوق در این کشورها توانایی درمان بیماری خاص را دارند. همچنین این بیمارستان ها نامه ای با تمام مشخصات زمان ورود و خروج و مدت زمان درمان را در اختیار متقاضی قرار می دهد. از شرایط این ویزا تمکن مالی برای پرداخت هزینه های بیمارستان و اقامت فرد است.

در پایان برای کسب اطلاعات و شرایط لازم برای هر کدام از انواع ویزاها می توانید به سایت تعالی اندیش راه دانش رجوع کنید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

Call Now Buttonمشاوره رایگان