مدارک ویزای دانشجویی اتریش و فنلاند

مدارک ویزای دانشجویی اتریش و فنلاند

 

اینکه اخذ مدارک ویزای دانشجویی اتریش و فنلاند چگونه است و آیا امکان تحصیل رایگان در این کشورها وجود دارد از جمله سوالاتی هستند که ذهن افرادی که دغدغه تحصیل و مهاجرت دارند را درگیر می کند.

امروزه یکی از رایج ترین شیوه ها برای مهاجرت به کشورهای اروپایی همچون اتریش و فنلاند اخذ ویزای دانشجویی می باشد که دانشجویان می توانند در یک دانشگاه معتبر درخواست ادامه تحصیل خود را ثبت نمایند و در صورت پذیرش از طرف دانشگاه برای اخذ ویزا اقدام نمایند.

هر ساله این دو کشور اروپایی به دلیل داشتن سیستم آموزشی قوی و مدرنیته مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد و متقاضیان زیادی در سراسر جهان از این شرایط مهاجرتی استفاده می کنند و وارد این کشور می شوند. مهاجرت و تحصیل و ساخت آینده کاری بهتر و قوی تر در گرو پذیرش در یک دانشگاه معتبر و پذیرش شرایط مهاجرت و تحصیل در یک کشور دیگر می باشد‌.

شرایط ویزای دانشجویی اتریش و فنلاند

 

امروزه بیشتر دانشجویان برای مهاجرت کشورهایی را انتخاب می کنند که با داشتن دانشگاه های معتبر با سطح علمی بالا، مدارک معتبری هم داشته باشد و در سراسر جهان این مدارک قابل قبول باشد.

کشور و اتریش و کشور فنلاند با موقعیت جغرافیایی خوبی که دارند همواره یک مقصد پرطرفدار برای تحصیل بوده و از آنجا که درصد زیادی از افراد در این کشورها مسلط به زبان انگلیسی هستند پس به راحتی می توانید در این کشور های عضو اتحادیه اروپا مهاجرت کنید و با داشتن مدرک زبان مشکلی از این بابت نداشته باشید.

پاسپورت این کشورها در رده با ارزش ترین پاسپورت های جهان می باشد و تمام این دلایل بر محبوبیت این کشورها افزوده است از این رو ایرانیان زیادی خواستار مهاجرت تحصیلی به این دو کشور فوق العاده هستند.

ویزای دانشجویی در مقطع کارشناسی

برای اینکه متقاضی در کشور اتریش و فنلاند ویزای تحصیلی دریافت کند باید شرایط و مدارکی را تهیه کند. برای اخذ این ویزا ابتدا باید متقاضی در دانشگاه های معتبر این کشور درخواست پذیرش دهدکه حجم این درخواست ها برای این دو کشور بالاست. زمانی که دانشگاه با درخواست دانشجو برای مقطع کارشناسی موافقت کند متقاضی باید درخواست ویزا را در سفارت این کشور ثبت نماید و سفارت پس از بررسی های لازم درخواست را قبول یا رد می کند.

در ابتدا باید دانشجو بداند که شرایط تحصیل در این مقطع چگونه است؟

به طور کلی برای مقطع لیسانس ۳ الی ۴ سال طول می کشد. این مقطع هزینه بر است و با توجه به دانشگاه و درجه علمی آن باید مبالغ مشخصی را پرداخت نمایید‌. دانشجویان این مقطع می توانند به صورت پاره وقت ۱۰ الی ۱۵ ساعت مشغول به کار شوند.

متقاضیان ویزای تحصیلی پس از مستقر شدن و اقامت می توانند برای همراهان خود درخواست ویزا کنند‌ و همسر و فرزندان خود را خود را به اتریش و فنلاند بیاورند.

از مهمترین مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی برای کشورهای اتریش و فنلاند می توان به مواردی از قبیل مدارک زبان انگلیسی، شرایط سنی، برگه اخذ پذیرش، تمکن مالی برای اقامت و ادامه تحصیل، رزرو مکان اقامت و … را ارائه نماید.

مدارک اخذ ویزا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

به طور کلی دانشجویان در سراسر جهان می توانند برای هر کدام از دانشگاه های اتریش و فنلاند درخواست ویزا کنند. برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد لازم است که متقاضی شرایط و مدارک عمومی و تخصصی مرتبط با رشته درخواستی را تهیه کند. تحصیل در این مقطع حدود یک تا دو سال زمان می برد.

متقاضی قبل از اخذ ویزا باید نامه پذیرش از دانشگاه را دریافت کرده باشد و پس از با تهیه مدارد دیگر برای ویزا اقدام کند این مدارک شامل مدرک کارشناسی، مدرک زبان سطح ۶.۵ آیلتس را داشته باشد. برای دانشجویان در این مقطع اجازه کار وجود دارد و می توانند به صورت پاره وقت ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و بعد از ۶ ماه می توانند برای همسر و فرزندان خود درخواست ویزای همراه کنند البته در صورت که تمکن مالی فرد تایید شود‌.

برای مقطع دکتری هم فرد باید علاوه بر مدارک عمومی و مدارک کارشناسی باید مدرک زبان آیلتس ۷ ، مقالات ISI و رزومه قوی علمی ارائه دهد. این مقطع ۳ تا ۵ سال زمان می برد و متقاضی باید در دانشگاه های علوم پایه ثبت نام نماید چون دانشگاه های علمی و کاربردی در مقطع دکترا دانشجو نمی پذیرند و هیچ رشته ای را در این مقطع ارائه نمی دهند.

مدارک اخذ ویزا دانشجویی در اتریش و فنلاند

برای اخذ ویزای دانشجویی در اتریش و فنلاند به دو سری مدارک عمومی و اختصاصی نیاز است. به طور کلی برای اخذ ویزای کشورهای حوزه شینگن مدارک تفاوت آنچنانی نخواهد داشت مگر اینکه دانشگاه یک سری مدارک تخصصی تری از فرد متقاضی بخواهد. برای اخذ ویزا در هر مقطع تحصیلی باید حتما بعد از تکمیل مدارک به سفارت این کشور مراجعه کنید و با در دست داشتن کپی تمامی مدارک آن ها را تحویل سفارت دهید.

از جمله مدارک عمومی که برای اخذ ویزای دانشجویی در تمام مقاطع لازم است داشتن فرم درخواست تکمیل شده، پاسپورت معتبر و دو قطعه عکس می باشد اما مدارک مهم و تخصصی تری که متقاضی باید آن ها را ارائه دهد شامل فرم OLE OPI، مدارک تحصیلی ترجمه شده به زبان انگلیسی، گواهی پذیرش از دانشگاه‌های فنلاند و اتریش، مدرک زبان انگلیسی

سپرده با مقدار مشخص شده از طرف سفارت در حساب بانکی متقاضی، بیمه‌نامه می باشد. که پاسپورت فرد حتما باید دو صفحه خالی داشته باشد. هر نوع ویزایی که شما بخواهید از طریق آن وارد کشورهای عضو شینگن شوید هزینه ی متفاوتی دارد و تمکن مالی فرد می تواند تا حد زیادی در پذیرش درخواست تاثیر مثبتی بگذارد.

در مورد اعتبار پاسپورت برای ویزای دانشجویی باید متذکر شویم که اعتبار باید حداقل به اندازه مدت زمان اقامت فرد در اتریش یا فنلاند باشد.

و در پایان پس از تکمیل و ارسال کامل مدارک متقاضی باید منتظر اعلام نتایج باشد که سفارت یا کارگزاری مربوطه پس از بررسی های لازم و ارسال مدارک متقاضی به کشور مربوطه پس از حدود دو ماه نتایج را دریافت می کند و از طریق تماس تلفنی نتیجه را شخص اطلاع می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک تکمیلی می توانید به موسسه تعالی اندیش راه دانش مراجعه کنید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

Call Now Buttonمشاوره رایگان