هزینه زندگی در اتریش و فنلاند

هزینه زندگی در اتریش و فنلاند

هزینه زندگی در اتریش و فنلاند از جمله مسائل و موارد مهمی است که هر فرد باید قبل از اقدام به مهاجرت و انتخاب مقصد خود به آن ها فکر کند. این دو کشور زیبا و سطح بالا در اروپا سالانه مقصد بسیاری برای مهاجرت و ادامه زندگی می باشند. بهداشت رایگان، آموزش عالی، اقتصاد پایدار، ثروت و رفاهی که در این کشورها وجود دارد باعث محبوبیت و شهرت آنان شده است.

معیارهای تعیین کننده برای هزینه زندگی در فنلاند

هزینه زندگی در فنلاند برای هر کس متفاوت است. به طور کلی مهمترین و اساسی ترین مسئله ای که باعث تعیین این موضوع خواهد شد نوع و سبک زندگی افراد است. مهاجران و یا دانشجویانی که قصد مهاجرت و ادامه زندگی در این کشور را دارند باید میزان قیمت ها را با سبک و روش زندگی خود تطبیق بدهند. به طور تقریبی هر فرد برای گذراندن زندگی در این کشور ماهانه در حدود ۱۶۰۰تا ۲۰۰۰ یورو باید پرداخت کند.

قیمت زندگی در فنلاند شامل چه مواردی خواهد شد؟

مسکن، خوراک، پوشاک، تفریحات و رفت و آمد از جمله مواردی هستند که باید به طور جدی در نظر گرفته شوند تا بتوان میزان خرج یک زندگی متوسط رو به بالا را در این کشور تعیین کرد.

خوراک

یک مسئله مهم که در این رابطه وجود دارد این است که برای کاهش هزینه های خوراک می توان به جای خرید از فروشگاه های بزرگ و پر زرق و برق در مرکز شهر از مغازه های محلی خرید کرد زیرا همان اقلام خوراکی با همان کیفیتی که در یک فروشگاه بزرگ وجود دارند در یک مغازه و سوپرمارکت محلی با قیمت کمتری وجود دارند. البته یک اصل کلی در این باره وجود دارد و آن هم این است که میزان بودجه ای که صرف خوراک خواهد شد به نوع عادات غذایی هر فرد بستگی دارد.

مسکن

افراد باید حداقل چهار تا شش ماه قبل از ورود به این کشور محل اقامت خود را مشخص و رزرو کنند و باید در نظر داشته باشند که محل زندگی و مسکن افراد هر چقدر از مرکز شهر دورتر باشد هزینه کم تری در بر خواهد داشت. برای نمونه یک خانه مبله ۸۵ متری در مرکز شهر و در یک محله نسبتا گران قیمت در حدود ۱۸۲۵یوروهزینه در بر خواهد داشت. اما اجاره یک خانه با همین شرایط در یک محله عادی ۱۰۹۳ یورو خواهد بود.

نکته: علاوه بر موارد ذکر شده افراد برای تعیین میزان مخارج باید خرج رفت و آمد و حمل و نقل و همچنین بیمه را در نظر بگیرند.
تطبیق هزینه زندگی با درآمد: بررسی دقیق میزان درآمد شغلی و یا بودجه ای که برای مخارج خود در دست دارید می تواند در تشخیص مقرون به صرفه بودن مهاجرت و زندگی در این کشور به شما کمک کند.

همه چیز درباره اتریش

اتریش از بهترین و مطلوب ترین کشورها برای مهاجرت و ادامه زندگی است چرا که از لحاظ سبک زندگی و مخارج در سطح نرمال و عادی می باشد. از این جهت بسیاری آن را هم تراز با کشور سوئیس می دانند. به همین دلیل می توان گفت که کسانی که قصد زندگی در این کشور را دارند می توانند با یک بررسی دقیق درباره مخارج خود، از یک زندگی با کیفیت در این کشور لذت ببرند.

هزینه زندگی در اتریش

هزینه زندگی در اتریش به مقصد نهایی و شهر انتخابی افراد برای زندگی بستگی دارد. شاید باورش سخت باشد اما خرج زندگی در شهر های مختلف این کشور کاملا متفاوت است. برای نمونه میزان بودجه ای که برای گذراندن زندگی در شهر وین پایتخت این کشور صرف خواهد شد چندین برابر بودجه ای است که در شهر گراتس باید صرف شود.

لیست هزینه زندگی در اتریش

قطعا هزینه زندگی در اتریش مانند همه کشورهای دنیا شامل خوراک، پوشاک، مسکن و هزینه های رفت و آمد و البته بیمه خواهد شد. حتما هزینه های جانبی دیگری هم وجود دارند که بر روی کیفیت و بالا و پایین شدن مخارج تاثیر خواهند گذاشت اما موارد ذکر شده مهم ترین و اساسی ترین آن ها می باشند.

خوراک

هزینه خوراک در این کشور بالا نیست اما به شرطی که سعی کنید در منزل آشپزی کنید و از رفتن به رستوران های مهم در مرکز شهر خود داری کنید. قیمت اقلام خوراکی در این کشور در حد نرمالی هستند پس با کم ترین هزینه می توان آذوقه چندین ماه خود را تامین کنید.

پوشاک

پوشاک هم جزء مواردی است که در میزان مخارج تعیین کننده است. شخصی که در سال چندین بار خرید های سنگین برای لباس خود خواهد داشت به طور یقین مخارج زندگی او بالاتر از مخارج فردی است که در صورت نیاز اقدام به خرید لباس خواهد کرد. برای نمونه: قیمت یک شلوار جین در فروشگاه های عادی و معمولی این کشور در حدود ۷۹ یورو است و قیمت یک کفش نایک در همین فروشگاه ها تقریبا ۱۰۷ یورو خواهد بود.

مسکن

اجاره مسکن در این کشور به نقطه و محله ای که منزل خود را انتخاب می کنید بستگی دارد . مثلا در یک محله بیرون از شهر هزینه اجاره یک منزل یک خوابه در حدود ۴۵۹ یورو است. اجاره منزل با همین شرایط در مرکز شهر تقریبا ۶۳۸ یورو خواهد بود و قطعا اجاره یک آپارتمان در محله های گران قیمت بسیار گران تر و پر هزینه تر خواهد بود.

رابطه درآمد و هزینه زندگی در اتریش

از موارد مهمی که باید درباره مخارج در این کشور در نظر گرفته شود میزان درآمد افراد است. هر چند هزینه زندگی در اتریش اندکی بالا است اما نکته مثبتی که در این باره وجود دارد این است که حقوق و درآمد یک کارگر ساده جوابگوی کل خرج زندگی در این کشور را خواهد داد. پس در زمان تصمیم گیری برای مهاجرت به این کشور اگر از شغل خود اطمینان دارید جایی برای نگرانی نخواهد ماند.

نتیجه: به منظور اطلاع از مخارج زندگی در این دو کشور می توانید به مشاوران برجسته و باتجربه سایت تعالی اندیش راه دانش ارتباط برقرار کنید. و با مطرح کردن سوالات خود در این رابطه بهترین و جامع ترین مشاوره تحصیل و مهاجرت را دریافت کنید.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

Call Now Buttonمشاوره رایگان