اخذ پذیرش تحصیلی

 

از اصلی ترین خدمات موسسه تعالی اندیش راه دانش، اخذ پذیرش تحصیلی می باشد. پس از مشاوره تحصیلی به متقاضیان محترم و انتخاب رشته درخواستی و مناسب برای متقاضی، موسسه با توجه به توانایی های کادر حرفه ای خود و تخصصی که در اخذ پذیرش دارد، با دانشگاه ها و اساتید دانشگاه با توجه به مقطع درخواستی و شرایط متقاضی  مکاتبه نموده و از هیچ تلاشی در جهت اخذ پذیرش تحصیلی فروگذار نخوهد کرد. شما متقاضیان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید. در ادامه با ما باشید با توصیه هایی اساس در رابطه با اخذ پذیرش تحصیلی …

آیا می دانید چطور پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی را در سال ۲۰۱۸ دریافت کنید؟ آیا هدف خود از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای خارجی را می دانید؟ چطور از دانشگاههای خارجی پذیرش و بورس تحصیلی اخذ نمایید؟ آیا پذیرش تحصیلی دارای شرایط خاصی است؟ آیا برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی مدرک دانشگاهی لازم است؟ آیا پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی نیاز به مدرک زبان دارد ؟ آیا پذیرش تحصیلی در دانشگاه های خارجی نیاز به آزمون خاصی دارد؟

آیا شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی در کشورهای مختلف متفاوت است؟ هدفتان از پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی کسب اقامت دایم یک کشور است؟ آیا پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی از راههای مهاجرت محسوب می شود؟ آیا می خواهید از پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی به عنوان راهی برای اقامت و مهاجرت استفاده نمایید؟ آیا در پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی می توان همراه داشت؟

تحصیل در کشورهای خارجی

تحصیل در کشورهای خارجی، یکی از مهمترین مراحل زندگی تحصیلی دانشمندان و دانشجویان ایرانی است که نقش بسیار مهمی در پیشرفت آنها ایفا می کند. در این مقاله سعی می کنیم اندکی درباره ی تحصیل در کشورهای معتبر خارجی توضیح دهیم.

هرساله در سراسر جهان، تعداد زیادی از دانشجویان و محققان علاقه مند به تحصیل در فنلاند، کشور خود را به هدف یکی از دانشگاه های معتبر دنیا ترک می کنند. در حال حاضر، تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل در کشورهای اروپایی را ایرانیان تشکیل می دهند. سابقه ی تحصیلی درخشان ایرانیان در دانشگاه های بزرگ باعث شده است که این دانشگاه ها به درخواست هایی که از سوی دانشجویان ایرانی ارسال می شود توجه ویژه ای نشان دهند.

اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های خارجی

استعداد و هوش ایرانیان در حوزه های مختلف علم و تحقیقات در چندسال اخیر رشد فزاینده ای داشته است و آمار نشان می دهد که اکنون بیشتر از ۱ درصد تولید علم در جهان در اختیار ایران است و همچنین با وجود شرایط سختی که کشور در آن به سر می برد، در صنایعی همچون پتروشیمی، نانو و هسته ای توانسته ایم در فهرست ۱۰ کشور برتر دارنده ی این تکنولوژی ها قرار بگیریم. بنابراین باید بدانید که به عنوان یک ایرانی، اگر در جایگاه درست و مسیر صحیح قرار بگیرید، راه شما برای رسیدن به قله های موفقیت بسیار هموار خواهد بود.

انتخاب رشته تحصیلی مناسب در دانشگاه

البته انتخاب رشته ی تحصیلی مناسب در یک دانشگاه و کشور خوب، اولین قدم و تقریبا مهم ترین قدم در این راه است. این انتخاب همیشه برای متقاضیان تحصیل در اتریش یک امر سردرگم کننده بوده است چرا که افراد نمی دانند چطور باید برای اخذ پذیرش اقدام کنند و برای چه دانشگاه و چه کشوری درخواست دهند تا شانس خود را برای قبولی افزایش دهند.

یا چطور بورس تحصیلی دریافت کنند تا هزینه های آنها در کشور مقصد پایین بیاید. همچنین کسانی که قصد مهاجرت و ادامه ی تحصیل دارند معمولا از شرایط زندگی و اقامت در کشور مقصد اطلاع درستی ندارند و نمی دانند آنجا با چه موضوعاتی روبرو خواهند شد.

چه طور منابع علمی و بورسیه ها را بدست آورند، چه طور دانشگاه های مورد نظر در کشور های مختلف را پیدا کنند و رشته ای که با سلایق آنها مطابقت داشته باشد را بیابند. چطور برای گرفتن مدرک زبان اقدام کنند و یا مراحل ارسال مدارک و انتخاب دانشگاه و اخذ پذیرش و بورسیه را طی کنند. به همین سبب، بهره مندی از راهنمایی های کارشناسان حرفه ای ما در موسسه ی تعالی دانش می تواند شما عزیزان را در اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر خارجی همراهی کند.

مدارک مشترک برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارجی

مدرک بین المللی زبان

 کسب حد نصاب لازم برای هر دانشگاه در یکی از آزمونهای TOEFL یا IELTS برای اقدام به پذیرش دوره کارشناسی

قبولی در آزمون های خاص

 به طور مثال آزمون GRE General برای دانشگاه های آمریکا و دانشگاه های کانادا و سایر کشورها یا آزمون GMAT برای رشته های مدیریت.

مدارک تحصیلی

 مدرک کارشناسی برای پذیرش کارشناسی ارشد از دانشگاه های خارجی یا دکترای پیوسته ، مدرک کارشناسی ارشد برای پذیرش دکترا ، رزومه ی علمی تحقیقاتی و کاری در این زمینه ها، ریز نمرات تحصیلی برای دانشجویان سال آخر، ریز نمرات تا اخرین نمره ترم جاری، توصیه نامه از اساتید و نامه ای که انگیزه ی شما را از تحصیل مشخص نماید. البته رزومه ی تحقیقاتی و غیره امتیاز محسوب می شود و بسیاری از دانشگاه ها نیاز به این قضیه ندارند.

زمان مناسب برای اقدام به پذیرش (Apply):

چنانچه شما می خواهید در پاییز سال آینده تحصیلات خود را در خارج از کشور شروع کنید باید مدارک مورد نیاز را تا قبل از پایان سال جاری میلادی کامل نموده باشید.اصولا دانشگاه ها در دونوبت پاییز و بهار برای پزیرش اقدام می نمایند که نسبت به دانشگاه و کشور مهلت متفاوتی دارند .

از آنجا که مدارک زبان معمولا چند هفته پس از آزمون برای شما فرستاده می شوند و اینکه در برخی دانشگاه ها می بایست مدارک بین ۶ تا ۹ ماه قبل از شروع سال تحصیلی برای آنها ارسال شوند، پس رعایت این فاصله ی زمانی در برنامه ریزی های شخصی امری ضروری محسوب می شود.

همچنین بسیاری از دانشجویان در طول تحصیل می خواهند برای اخذ پذیرش تحصیلی اقدام کنند. به همین دلیل، اصولا دانشگاه ها به شما این امکان را می دهند که مدرک گواهی پایان دوره ی قبلی را بعد از شروع به تحصیل به واحد ثبت نام دانشگاه بدهید.

در این مقاله تنها به شرایط کلی و مشترک برای اخذ پذیرش در دانشگاه های خارجی اشاره شد و مسلما هر دانشگاه و هر کشوری شرایط خاص خودش را نیز دارد. برای مشاهده شرایط مخصوص برای پذیرش در کشور های مختلف، سایر مقاله های وبسایت را مشاهده کنید یا با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.