هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند

هزینه اجاره خانه در اتریش و فنلاند به عوامل مختلفی بستگی دارد به همین جهت افرادی که این دو کشور را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می کنند باید تمام این عوامل را در نظر بگیرند و مخارج مربوط به آن را به مخارج زندگی خود اضافه کنند. این دو کشور مهاجر پذیر هستند که هر ساله مقصد بسیاری از افراد برای تحصیل و کار می باشند. بنابراین برآورد دقیق مخارج مربوط به هزینه زندگی در اتریش و فنلاند بسیار حائز اهمیت می باشد.

شرایط اجاره منزل در فنلاند

شرایط اجاره خانه برای تحصیل در فنلاند برای افرادی که تمایل به اجاره یک آپارتمان دارند زیاد پیچیده و سخت نیست. زیرا اغلب ساکنین این کشور در منزل هایی با مالکیت خود زندگی می کنند. این ساکنین حدود ۷۰ درصد از شهروندان این کشور را تشکیل می دهند. از هر چهار نفر ساکن این کشور تنها یک نفر در مسکن های اجاره ای زندگی می کنند.

درصد پایینی که اجاره نشین هستند اغلب جوانانی در حدود ۲۰ تا ۲۹ ساله می باشند. این شرایط نشان دهنده این مطلب می باشند که مسکن برای اکثر شهروندان این کشور به اندازه کافی وجود دارد در نتیجه منزل اجاره ای مناسب به وفور پیدا خواهند شد. در این صورت مخارج یک منزل اجاره ای سخت نخواهد بود. متوسط سطح زمین برای هر شخص ۶۰ متر مربع است.

مخارج کرایه کردن یک منزل مسکونی در این کشور تقریبا ۶۰ تا ۷۰ درصد از ایران گران تر می باشد.

بررسی هزینه اجاره منزل در فنلاند

مخارج کرایه کردن منزل در این کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. منطقه و محله ای که منزل در آنجا واقع شده است، متراژ و یا قدیمی و نوساز بودن منزل و همچنین امکانات و چند خوابه بودن آن، همگی از جمله عواملی هستند که بر این مسئله تاثیر خواهند گذاشت.

اما مهم ترین عامل تاثیر گذار در این رابطه، شهری است که افراد برای سکونت خود انتخاب می کنند. برای نمونه شهر هلسینکی گران ترین منازل از لحاظ اجاره و رهن را دارا می باشد. طی چند سال گذشته قیمت اجاره و رهن املاک بخصوص ساختمان های مسکونی در این شهر افزایش چشمگیری داشته است. میزان بالا رفتن قیمت ها در این شهر حدود ده درصد و در شهر های دیگر تقریبا سه درصد بوده است.

هزینه اجاره خانه در فنلاند

مخارج کرایه کردن مسکن در کشور مذکور برای آپارتمان یک خوابه که در مرکز شهر واقع شده باشد در حدود۴۵/۷۱۹ یورو می باشد در حالی که آپارتمانی با همین شرایط در محله های دورتر و یا بیرون از شهر تقریبا ۶۶/۵۵۸یورو خواهد بود. اجاره یک منزل سه خوابه در مرکز شهر و یا محلاتی که به مراکز فروش و یا بیمارستان و مدرسه و مکان های مهم دیگر نزدیک تر باشند ۲۲/۳۳۸/۴یورو در نظر گرفته شده است. افرادی که برای اقامت در این کشور اقدام خواهند کرد باید این هزینه ها را که جزء هزینه های ضروری هم به شمار می آیند به رقم مخارج خود اضافه کنند.

شرایط هزینه اجاره خانه در اتریش

هزینه اجاره خانه در اتریش به شرایط متعددی بستگی دارد بنابراین توصیه می شود که افراد در زمان کرایه کردن منزل و عقد قرارداد، خود در این کشور حضور داشته باشند و منزل را از نزدیک مشاهده کنند زیرا شرایط کرایه کردن مسکن و همچنین معماری منازل آن ها با کشور ما کاملا متفاوت است به همین دلیل اغلب افرادی که خود قرارداد را تنظیم و امضاء نکرده اند بعد از دیدن مسکن و خواندن قرارداد پشیمان شده اند و مجبور به پرداخت حق کمسیون شده اند زیرا در صورت فسخ قرارداد، حق کمیسیون پس داده نخواهد شد.

نکته: افراد بدون داشتن حق اقامت نمی توانند در این کشور منزلی را کرایه کنند مگر در شرایط خاص مانند دادن حق دلالی به دلالان و پرداخت پیش پیش حق کرایه منزل.

بهترین راه برای کاهش هزینه اجاره منزل در اتریش

بهترین راه برای کاهش هزینه اجاره خانه در اتریش این است که باید از دلالانی که در این کار فعالیت می کنند دور شد. زیرا علاوه بر مخارج اصلی باید حق دلالی و دستمزد این افراد که معمولا بالا می باشد را پرداخت کرد. دومین راه برای کاهش این مخارج مراجعه به شرکت های خصوصی است زیرا منازلی که از این شرکت ها اجاره خواهند شد اغلب نوساز و مرتب می باشند همچنین مخارج انرژی را با بهای کرایه حساب خواهند کرد.

راه دیگر برای کم کردن این مخارج پیدا کردن منزل مورد نظر خود از طریق پیام ها و آگهی های درج شده می باشد زیرا در کنار درج آگهی تمام شرایط مسکن و البته شرایط صاحب خانه نوشته خواهند شد.

موارد مهم مربوط به هزینه اجاره خانه در اتریش برای مهاجران و دانشجویان

موارد مهم مربوط به هزینه اجاره خانه برای تحصیل در اتریش برای مهاجران و دانشجویان اندکی متفاوت است. زیرا افرادی که به عنوان دانشجو وارد این کشور خواهند شد و توسط دانشگاه مورد نظر خود بورسیه شده اند، می توانند از پانسیون و خانه های دانشجویی استفاده کنند. این منازل برای دانشجو هیچ هزینه ای در بر نخواهد داشت.

علاوه بر این اگر افراد بخواهند منزل شخصی کرایه کنند دانشگاه مخارج آن را تامین خواهد کرد. اما در مورد مهاجران وضع اندکی فرق می کند. این کشور دارای چندین نوع مسکن می باشد که کم بها ترین آنها آپارتمان های دولتی و مسکن های تعاونی می باشند.

مهاجرانی که هنوز موفق به اخذ اقامت در این کشور نشده اند باید از کرایه کردن این منازل جدا خودداری کنند زیرا در صورتی که شهرداری شهر محل اقامت آنان از این موضوع اطلاع پیدا کند قطعا آن ها را مجبور به تخلیه خانه خواهند کرد. در صورتی که افراد مجوز اقامت را به دست بیاورند علاوه بر اجازه کرایه کردن می توانند یک واحد ازاین آپارتمان ها را خریداری نمایند.

برای کسب اطلاع بیشتر نسبت به مخارج کرایه کردن مسکن و همچنین شرایط مختلف این کار در این دو کشور می توانید به سایت تعالی دانش مراجعه کنید. مشاوران با تجربه و مجربی که در این سایت فعالیت می کنند آماده پاسخگویی به سوالات شما و رفع ابهامات هموطنان عزیزمان در این مورد می باشند.

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

هزینه زندگی در اتریش و فنلاند

هزینه زندگی در اتریش و فنلاند هزینه زندگی در اتریش و فنلاند از جمله مسائل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

Call Now Buttonمشاوره رایگان